Wednesday, February 13, 2008

Evangelium 24 Februari 2008 : Guru Dok ni Jesus do Saluhut (Markus 4 : 35 – 41)

Jamita tu Minggu OKULI - Tanggal, 24 Pebruari 2008
Oleh : Pdt. Eduar P. Pasaribu, M.Th (Pendeta HKI Resort Jambi)

I. PATUJOLO:
Ndung diulahon Jesus dohot angka siseanNai pelayananNa; ima na marjamita, pamalumhon parsahiton dohot angka na asing, lam torop ma jolmai ro mandapothon nasida. Jadi ditinggalhon ma angka natoropi laho ma nasida marparau. Terjadi ma sada persitiwa na boi gabe pataridahon na marhuaso do Jesus di saluhut nasa na adong tarlumobi tu angka siseanNa . Turpukta on sada peristiwa laho membuktikan huaso ni Jesus na mambahen tanda halonganangan, tanda halongangan i ima sada peristiwa na sotarantusi/na so boi dipahamai marhite-hite parbinotoan (pamikirion ni jolma) sandiri, alani tanda halongangan sada tanda do i na pinasahat Debata tu jolmai, tarlumobi ma diangka na mangihuthon Tuhan i. Peristiwa on sebagai gambaran tu pardalanan ni ngolunta di tonga-tonga ni portibion, na jotjot ro alogo na gogo dohot habahaba na laho mangarumpakhon paraunta.
Turpuk on jotjot do dipangke angka halak Kristen laho mangalehon pangapulion dohot patoguhon haporseaon ni dongan. Menarik untuk di aplikasikan, ala mura dapot hita aha ipola/inti na nanaeng sipasahaton taringot tu haporseaon, isarana: taringot tu huaso ni Jesus di bagasan ngolu ni jolma, masalah rumatangga na jotjot di terpa galumbang dohot habahaba dohot lan na asaing dope.

II. Hatorangan ni turpuk :
Di Bibel boi do idaonta, tolunsa do panurat Evangelium Sinopsis manurathon turpuk on, ima : Masitumpahan do pamaritahon nasida natolu, atik pe adong be do ianggo parasinganna. Ai si Mateus mandok, di naung lam torop do jolma ro manghaliangi Jesus, dungi didokma asa taripar nasida (Mat. 8:18). Si Markus mandok ala naung lam bot ari (Mark.4:35). Anggo si Lukas ndang apala tontu digurithon anggo partingkian rodi sibonsirina, umbahen marparau sisean i dohot Tuhan Jesus (Luk. 8:22). Ianggo apala naniondolhon nasida sada do, ima: Guru dok ni Jesus do alogo nang tao i, Guru dok ni Jesus do saluhut.
Disi boi do berengonta adong rencana kerja (program pelayanan) ni Jesus rap dohot angka sisean i, humusor nasida sian sada inganan tu inganan na asing laho mamboan Barita Nauli i, adong perpindahan tempat adong pemutasian dang laos liatliat di sada inganan manang di sada luat. Asa umbege Barita Nauli i jala lam tumorop halak dijamitai jala ditanda nasida. Atik pe lam torop halak manghaliangi jala bahkan maniopi Jesus di inganan i, manghaholongi, alai program pelayanan maju terus bahkan dipalao do natoropi jala dijangkon nasida Jesus tu parau i (Mat 8:18; Mark.4:36), adong dope sian nasida na khusus marparau na asing uduran dohot rombongan ni Jesus dohot sisianNa. Ndang apala binoto manang sebatas pengantar (namanaruhon, manang asa tongtong halak i rampak, manang napatuduhon kesetiaan nasida di Jesus, alai anggo sasintongna secara resmi nunga di tinggalhon nasida. Di Bibel hata Batak didok:”dipalaho nasida ma natorop i” (ayat 36)
Jotjot do tupa hamaolon di hurianta molo masa perpindahan, pemutasian, atik pe nunga ro SK mutasi, adong ma i namaniopi, jala nadeba olo ditiopi, adong na deba mamboan rombongan tu induk, paboa na so dihalomohon nasida dope perpindahan i, ujungna olo ma batal SK perpindahan i jala laos manghorhon hamaolon ma di huria i.
Masa do habahaba na ngogo situtu (= suatu keadaan yang mendadak secara tiba-tiba). Tontu do situasi na songon i mambahen angka sisean biahaton, stress, deppressi, mabiar situtu. Ai pola masuk aek ni galumbangi tu parau, maradu gok aek. Suatu hal yang wajar do molo angka dotdot sisean i mamereng kenyataan naung cukup mengancam kehidupan nasida. Nuaeng persoalan sirisihonta, ima: naeng marhua do nasida na mar parau i, jala ulaon ni ise do na niula nasida gabe marparau nasida? Jala ise do dongan jala rombongan nasida di parau i ? Angkup ni tama do lam tandaon partingkian, suasana dohot keadaan yang memungkinkan bisa menimbulkan angin topan, na manghorhon alogo na gogo, habahaba na mengancam ditongatonga ni masyarakat nang di tongatonga ni huria pe. Termasuk di Huria Kristen Indonesia olo do masa hamaolon na songon alogo na gogo ro di habahaba na sangat menakutkan. Nunga tingki na, lam marsitutu hita laho mabahen studi na marsitutu taringot tusi, jala tudia do huria i marsigantung jala marhaporusan molo ro alogo na gogo? Ise do di sungguli, ise do di jou laho pademakhon habahaba i?
Diloas do halak najonok tu Ibana talpe laho tu hamagoan rodi tu hamatean tahe, alai dipaingot do songon pandohan ni parpeselman i: Jou ma Au jumpa di ari hagogoton, asa hupalua ho asa dipuji ho Ahu (Psalm 5:15).
Tuani ma di sungguli nasida Jesus na tongon tarpodom (mungkin ala naung loja), di lapor ma sude na masai tu Jesus, keadaan nasida dohot bentuk ancaman naung mencekam nasida di tao i. Dipasahat nasida saluhot holso dohot hoihoi nasida tu Jesus. Sintongma pandohan ni par pesalmen i: “Pasahat ma dalanmu tu Jahowa, jala haposi Ibana, asa Ibana Paturehon” (37 : 5 ).
Diantusi Jesus do sihol ni Roha nasida i, olo do Jesus didungoi nasida, jala hona hata ma alogoi dibehan. Gabe so jala menak ma. Atik pe nunga tadok nangkin wajar biar ni roha nasida alani “Kegawatan i”, alai boasa so porsea nasida paboa na so tupa boha nasida ala naung rap dohot Jesus? Sungguh luar biasa suasana yang ada di antara kita, di tengah-tengah keluarga, di masyarakat, disekitar kita, bahkan konflik yang berkepanjangan di tengah-tengah bangsa dan Negara kita apabila dibiarkan terus, bukan tidak mungkin tercipta atau dapat menimbulkkan badai dan angin taufan. Oleh karena itu perlu dicermati, disikapi dan diantisipasi dengan sungguh-sungguh.
Hamaolon, parungkilan dohot angka las ni roha na baoi do silih berganti di ngoluon. Boi do hira na hona alogo na gogo keluarga, rumatangga, ualonta, tu ise ma hita mangalualu ? Ise ma dongan mangurupi hita ? Ompungta naung di kuburan i do ? Tuk do pangurupion ni i ? Tontu tu Tuhan Jesus, tu Ibana hita ro mangido pangurupion uju masa hagogoton, Ibana sandiri do mandok: “Roma hamu tu ahu angka naloja jala na sorat asa hupasonang hamu” (Mat. 11:28). Taparhatopot do gogo ni hasusahan dohot parungkilon mangharhari haporseaonta asa ganggang sian Jesus. Ai tarimpu jotjot do ndang mungkin tolongon ni Tuhan i au diparungkilon, hape lupa hita dihata ni surusuruan i tu si Maria namandok : Ai ndang adong na so tarpatupa Debata (Lukas 1:37)
Ditegor Tuhan Jesus do sisean i, boasa songon i biar muna, dia do umbahen soada haporseaon muna? Ternyata nang pe naung rap sisean i dohot Jesus, jala godang di ida nasida tanda halongangan naung pinatupa ni Jesus, alai tong do ganggu nasida tu gogo dohot huaso ni Jesus. Jadi sekaligus persitiwa ini menginsafkan, menyadarkan sisean i dan sekaligus mengkonfirmasikan hasintongan ni pangihutonon nasida di Jesus. Ido umbahen didok boasa so ada haporseaon di hamu. Ngolu haporseaon ido modal utama mangadopi ragam ni parungkilonm, ro di alogo na gogo nang dihabahaba pe. Haporseai ma Jesus, tung tangkas guru dokNa do alogo nang tao i, Guru dokNa do tahe saluhut.
Ala ni tama hita marpos ni roha tu Jesus sambing. Molo dung rap hita dohot Ibana jala ta pagomgomhon dirinta hibul tu Ibana ndang tagamon godoron jala biahaton be hita. Sandok manang aha pe na masa, las ni roha arsak pe tioponhu Ho nabasa, namarholong roha i. Hatahutan ma sisean ni jala mabiar situtu huhut longang, salut nasida tu Jesus, ai ternyata boi menak alogo dohot tao i.

III. Sipahusorhusoron :
1. Taingot ma, namardalan jala namamolus do hita di portibi on, jala saluhut do na porsea tu Jesus di suru laho mamarintahon Barita Nauli tu saluhut natinompa. Sipata mandate, loja jala maheu do hita mangulahon i, sipata laho mangalap gogo hita nian di rohanta, hape olo soluk, tompu ro hamaolon, parungkilon. Lumobi tahe boi do masa hira alogo na gogo dohot habahaba na tompu situtu namambahen hita godoron jala biahatan. Ndang pola tarsonggot hita disi, ai ala ni do digombarhon pardalanan ni huria di portibion songon parau na mamolus di tonga ni laut na bidang, na sewaktu-waktu boi mengalami alogo na gogo na ro sian segala penjuru. Diparade gombaran manang lambang i do asa unang tarsongot hita disi, na porlu asalma rap hita dohot Jesus, saparu dohot sahundulan hita dohot Ibana. Ndang pasombuanNa hita marmara, ai guru dok Na do saluhut.
2. Sada hal na wajar do, molo susah halak ala ni sitaonon, alani parsahitan, sipata do lupa tu hagogoon ni Jesus, gabe olo ma mangido pangurupion tu hagogoon na asing sian hagogoon ni Debata. Ndang taboto anggo angka hagogoon di luar ni Tuhan i pesan do jala saluhutna do i di toru huaso ni Tuhanta i. Dibahen i unang hita lomos jala gamang mangahaposi huaso dohot hagogoon ni Jesus Kristus Raja ni huria.
3. Jotjot do hita ndang marningot jala so mamilangi pambahenan dohot huaso ni Debata di ngolunta. Hape aut sura tapingkiri angka parsorianta ro di angka pambahenanta, sasintongna godang do tanda naung tajalo sian Ibana ro di angka pambahenanNa, ro nadipalua hita tahe sian ancaman ni alogo na dohot habahaba. Dibahen i tung rap ma hita marhatopothon angka pambahenan ni Debata naung tajalo dohot nanaeng jaloonta dope.
4. Mura do nadeba marhatopothon paboa pargogo naso hatudosan do Tuhan i, uju di hilala ibana pangurupion naung jinalona. Alai dung marholang manang sadia leleleng lupa ma i saluhutna. Sai unang ma ganggang parsaoranta tu Tuhan i, asa tongtong taingot saluhut denggan ni basaNa.
5. Saluhutna do ditoru ni huaso ni Tuhan, Sude nasa namasa tarpademak Ibana do, manang soal ekonomi, sosial, politik ro di sude tahe sisiasia ni portibion tarpademak Ibana do, asal ma ro mangido pangurupion jala mangaloas Tuhanta i mangantoi namasa di ngolunta, di keluarganta, di hurianta nang di bangsonta pe, ai guru dokNa do saluhut. Amen.